Referenties

Buntinx, J, Vandensande, A., Zink, I., Taelman, H., Van Severen, H. (2016). Het effect van de klassikale interventie ‘Kaatje Klank’ op het foneembewustzijn van normaalontwikkelende, een- en meertalige kleuters uit de tweede kleuterklas.Logopedie, pp. 37 – 54.

Feryn, S. (2021). Kleuters laten groeien in executieve functies. Hoe? Zo! Zet je EF-bril op. Praktijkboek. LannooCampus: Leuven.

Geudens, A., Van Kerckhove, E., é Noé, M. (2018). Klank-tekenkoppelingen verkennen. Doelbewust én kleutervriendelijk. Tijschrift Taal, 9 (13), 28-30.

Thomas More (2019). Fit-voor-lezen. Geraadpleegd op 5 september 2019 van fit-voorlezen.thomasmore.be.

Ukrainetz, T., Nuspl, J., Wilkerson, K., & Beddes, S. (2011). The effects of syllable instruction on phonemic awareness in preschoolers. Early Childhood Research Quarterly 26, 50–60.

Van den Branden, K., Van Damme, J., Verhelst, M., Belfi, B., Cortois, L., Vanlaar, G., Verhaeghe, P., Moons, C., Van Gorp, K. & Verachtert, K. (2011). Vorderingen van leerlingen in het leren van Nederlands. Beleidssamenvatting en aanbevelingen. Katholieke Universiteit Leuven en Centrum voor Taal en Onderwijs.

van Druenen, Scheltinga, Wentink & Verhoeven (2017). Protocol Preventie van Leesproblemen groep 1 en 2.Expertisecentrum Nederlands: Nijmegen.

Van Severen, L., Taelman, H., & Zink, I. (2013-2015). Spreken verfijnen in de kleuterklas. PWO onderzoeksproject, Odisee.

Van Vreckem, C., & Callens, S. (2016). Voorbereidende lees- en spellingsvaardigheden van Vlaamse en Nederlandse kleuters: meer verschillen dan gelijkenissen …. Logopedie, 28(6), 31-45.

Vandenbroeck, M., Vanlaar, G., Bellens, K., Van Damme, J., & D Fraine, B. (2016). Het Vlaams lager onderwijs in TIMSS 2015. Leuven: CO&E.